zaterdag 1 september 2012

17 juni 2012, ONK Stadskanaal

Zondagochtend 07.15 uur wat een tijd om te vertrekken op je vrije dag maar ja wij, samen met Niels en Lisaane hadden nog een hele trip voor de boeg naar Sadskanaal.
Na een reis van ongeveer 2 uur eindelijk gearriveerd. Na een kop koffie kwamen ook Ilse en Cindy aan. Samen de spullen uitgepakt en geinstalleerd. Helaas werd de werpplaat afgekeurd, deze was te hoog. Er was een sector uitgezet met een goedgekeurde plaat dus alles maar verhuisd daar naar toe. De stemming was goed en ik voelde me prima. Na een warming up was het wachten tot de eerste groep klaar was met kogelstoten en kwam de gehele jury mijn kant uit en kon het eindelijk beginnen. Na twee keer ingooien dacht ik er klaar voor te zijn. De eerste worp werd afgekeurd omdat ik met de voet van de plaat kwam en was er wat onzekerheid of dit wel of niet was toegestaan. Er werd een ander jurylid bijgehaald en mijn voet moest op de plaat blijven. De eerste worp hierna was dan ook niet echt goed. Daarna ging het beter en was bijna elke worp goed op een na. De laatste twee voelden echt goed aan en met de afstanden van 9.80 m en 9.77 m was ik dan ook uitermate tevreden.
Daarna was het wachten op hetzelfde ritueel voor de discus. Ook deze gingen goed met weer een afgekeurde maar ja wat doe je er aan. Uiteindelijk was de afstand van 24.06 weer een PR. Dus mijn dag kon niet meer stuk. Voor de speer mocht ik voor de groep gooien. Hierbij was het 2 keer buiten de sector( waarvan ik mij afvraag of alle sectoren wel goed waren uitgezet omdat deze niet veranderd werden).Bij de eerste worpen kwam ik niet eens in de buurt van mijn PR en de laatste was de beste met 23.67m.
Het was een hele ervaring om in een officiele wedstrijd te mogen gooien en ook op deze manier gejureerd te worden. we weten nu dus ook waar we aan moeten werken.
Het was wel jammer dat veel atleten zich hadden afgemeld( er waren nog ongeveer 20 deelnemers) zodat ik niet heb kunnen afkijken hoe anderen met een werpbok omgaan om zo mijn techniek te verbeteren.
Al met al hebben we een zeer leuke en sportieve dag meegemaakt waarbij mijn dank aan Niels, Lisanne, Cindy en Ilse voor de mentale ondersteuning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten