zaterdag 15 september 2012

14 september 2012 Kogel-Discuscircuit Leiden

Ik zou eigenlijk niet deelnemen omdat ik als reserve was toegevoegd aan de lijst deelnemers. Cees had nog een mail gestuurd met het verzoek om uitsluitsel over deelname maar die kwam er niet. Toen ik donderdag na de training thuis zat ging de telefoon en belde Cees met de mededeling om even op de site van Leiden te kijken. Zij hadden het volgende gepubliceerd :  "Jurgen van den Brom is een atleet van klasse F58. Hij maakt gebruik van een werpbok. Om de doorstroming van het programma te bevorderen, krijgt hij aan het begin van het onderdeel de eerste helft van zijn pogingen en aan het einde van het onderdeel de laatste helft."

Toen vonden we toch dat we moesten gaan en dat hebben we vrijdag gedaan. Onderweg zagen we al een bui hangen, het wa erg donker en er stond veel wind. Regen hebben we gelukkig niet gehad maar de wind was af en toe erg hard. Nadat we ons gemeld hadden en alles klaar hadden gezet heb ik wat ingegooid en toen was het wachten. Ik begon met de kogel en kreeg 6 beurten, bij de discus zou dit 4 beurten zijn.

Kogel ging vrij goed op de 5e beurt na toen begon de plaat te schuiven en was de worp niet goed, maar over de overige waren we(Ilse,Cees en ikzelf) goed te spreken. Deze kwamen allemaal tussen de 8.50 en 9.22 meter. Daarna was het wachten op de discus.
Weer kreeg ik 2 beurten achter elkaar en dat bevalt goed.
Bij mijn eerste worp kwam ik niet verder dan 22+ maar de volgende was goed voor 28.10 meter waarme ik 13 cm achter mijn PR bleef. Maar dat wel wil zeggen dat het geen uitschieter was.
Mijn laatste 2 worpen waren 23+ en 25+ waarbij de laatste veel te laag was en waar dus nog voordeel uit te halen valt.

Ik ben erg tevreden met deze resultaten en hoop tijdens de werpvijfkamp mijn PR's nog wat bij te kunnen stellen voor de winter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten