zaterdag 1 september 2012

Gooi en Eemland circuit Soest 1 september

Vandaag was het weer zo ver. De eerste wedstrijd na het NK.
We waren allemaal erg benieuwd naar de resultaten. Ik wist van mezelf dat ik me vooral had voorbereid op de discus en dat ik op het andere onderdeel, de kogel, minder zou presteren.

Het eerste onderdeel was de kogel. Na het inwerpen bleef het groepje ook beperkt en daarom kregen we ook 6 pogingen om te stoten. Ik wist dat het niet zo zou gaan als op het NK en daarom had ik in plaats van de 9,80 die ik daar gooide nu een afstand rond de 9 meter in gedachte. De eerste vijf worpen waren ver onder de negen en daarom waren we allemaal erg verrast door de laatste worp waar ik toch 8.93 stootte.

De discus ring
Na wat rust en een heet bakje koffie met de groep was het tijd om in te werpen met de discus. Hier had ik op getraind dus dit moest goed komen. Samen met de wedstrijdleiding hadden we besloten om twee keer twee pogingen te doen in plaats van vier keer één. Dit was voor mezelf een stuk beter maar ook voor de groep aangezien deze een stuk groter was dan bij de kogel. De eerste twee worpen kwamen niet verder dan 20 a 22 meter. Best jammer want hier kwam ik toch voor? Een PR op de discus en een vooruitgang waar we mee verder kunnen. De derde worp was niet veel beter. Zo rond de 21 meter. En toen moest het gebeuren, de laatste poging, de laatste kans om vandaag te laten zien wat ik kon. Voor mijn gevoel ging de worp erg lekker, de hoogte was goed en de draai ook. 28,23 was dan ook mijn officiële geworpen afstand! Een PR, dik vier meter er overheen! Hier kwamen we voor en dat zagen de mensen om ons heen ook. Sommigen begonnen zelfs te applaudisseren omdat ook zijn zagen dat deze worp veel verder was dan de vorige 3.

Aan het einde van de dag, na het nabespreken van de wedstrijd, kwamen we tot de conclusie dat voor mij twee worpen achter elkaar het beste werkt. Even het gevoel van het werpen en vervolgens de echte poging er achteraan.

Al met al was het vandaag een mooie dag waar ik, maar ook de mensen om mij heen veel ervaring hebben opgedaan.

Ik wil bij deze toch al die mensen bedanken die elke keer weer klaar staan om me te helpen en te supporten.
Cees, Cindy, Ilse, Niels en Lisanne dank jullie wel.

Op naar de volgende wedstrijd op 14 september in Leiden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten