zaterdag 27 april 2013

Gooi en Eemland Amersfoort 27-04-2013

Het was een mooie zonnige dag in Amersfoort. Na Cees opgepikt te hebben zijn we naar Amersfoort gereden. Na het inschrijven arriveerden ook Cindy en Ilse en kon de bok weer geïnstalleerd worden.
Om 11 uur begon ik met kogelstoten en had wat moois in gedachten zeker na de training van afgelopen week waarin het toch met houding en snelheid allemaal goed ging, maar dat liep een beetje anders. ik kon tijdens het stoten maar niet omhoog komen en me helemaal uitstrekken. Met een beste worp van 9.20 m. was ik dan uiteindelijk wel tevreden.
Om 12 uur moest het dan gaan gebeuren en maakte ik me op voor de discus. Vanwege het lage aantal deelnemers waren er 6 beurten dus drie om drie voor mij. Bij de eerste poging was het toch het te graag willen en dat ging niet helemaal goed. De tweede poging viel buiten de sector. ik vroeg me nog af hoe dat mogelijk was omdat ik toch goed op de positieve van de bok had gelet maar Ilse had gezien dat ik de discus te vroeg losliet. Bij de derde poging begon het er op te lijken en was ik wel tevreden met een 26.63 m maar wist dat het beter kon. Toen was het even wachten op de laatste drie pogingen. De bok toch nog iets verder gedraaid om een ongeldige worp te voorkomen en de 4e poging was het raak 28.46m weer een PR. Ik was alweer tevreden omdat ik wist dat het nog steeds goed ging. Bij de vijfde poging was ik dan ook erg ontspannen en kon vrij uit gooien. Voor mijn gevoel zag het er goed uit, Ilse had nog haar bedenkingen maar toen we hoorden 30.86 m, een verbetering van mijn PR met 2.50m, wist ik niet wat ik hoorde maar wel dat alle trainingsuren niet voor niets waren geweest. Ik ben erg blij dat eindelijk de 30 gepasseerd is waarvan we wisten dat het moest kunnen en het nu eindelijk ook in een wedstrijd tot uiting komt. De laatste worp was minder, deze heb ik dan ook niet laten meten.
Nu nog even kijken of er nog een wedstrijd is in de aanloop naar het NK en tijdens de training nog even proberen alles te perfectioneren. Ik ga de komende twee weken in ieder geval met een goed gevoel de voorbereiding naar het NK in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten