zondag 14 april 2013

13 april 2013 Heerenveen

Na een koude wedstrijd vorige week in Dronten met redelijke resultaten (9.02 kogel en 27.12 discus) gingen we nu op weg naar Heerenveen voor een wedstrijd kogel en speer. Nu wist ik al dat de speer leuk is om erbij te doen, kwam het dit weekend wel uit dat het alleen leuk is om erbij te doen.
na een kop koffie, inschrijven en alles klaar gezet te hebben konden we beginnen. Er waren 5 deelnemers waar er nog 1 van afgezegd had dus met zijn vieren gooien. De jury werd overgehaald om in plaats van 4 keer toch maar 6 keer te gooien. Bij het ingooienzag ik wat de concurrentie deed en kwam spontaan bij me op om net als de rest met een 7,26 kg kogel te gaan gooien bij de eerste drie pogingen. Dit was voor de verandering wel leuk en levered ook nog eens de beste prestatie op met 8.04 m.
In de tweede serie met de 5 kg kogel gestoten en het leek wel of alles klopte. ik begon met 9.52m dit had ik dit seizoen nog niet gegooid, ik was dus erg tevreden. De tweede kogel kwam na 9.88m neer. het drong nog niet tot me door dat dit een PR betekende. dit besef kwam pas na de 3e poging.
De speer na die tijd ging helemaal niet lekker dus ik zal de resultaten ook maar niet vermelden.
Het weer was een stuk beter en dat bleek ook wel aan de afstanden die ik heb neergezet. Hopelijk zal het in de loop van het seizoen nog beter gaan en gaat de 10 m grens er ook snel aan.
Ik ben met een goed gevoel huiswaarts gegaan. Cees en Cindy weer heel erg bedankt voor de hulp en de ondersteuning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten