vrijdag 11 mei 2012

Gooi en Eemland circuit 11 mei 2012

Gooi en Eemland circuit Amersfoort


Zo, de tweede officiele wedstrijd is een feit. De wedstrijd was deze keer in Amersfoort bij atletiek vereniging Triathlon.

Om kwart over 5 verzamelden we bij de vereniging in Huizen. Even snel de spullen bij Cees Leeflang in de auto, en vlug weer door. Onderweg flink in de file, maar gelukkig nog steeds ruim op tijd. Daar aangekomen heb ik mij gelijk ingeschreven voor drie onderdelen. Speer, kogel en discus. Waarvan die laatste speciaal voor mij werd uitgezet omdat de discus hier geen onderdeel was en ik voor het NK in Stadskanaal wel een officiele afstand nodig had. Voor de speer gingen we voor 20 meter, de kogel 8 meter en de discus als 25 meter. Na een lekker, maar gloeiend heet bakkie koffie gingen we naar het eerste onderdeel, speerwerpen. Na de bok en de plaat op de plaats te hebben gezet heb ik een paar keer ingeworpen. Niet lang daarna begon het onderdeel en ik mocht als eerste gooien. De eerste worp stelde niet veel voor. De tweede ging al beter, veel beter! 21.11 meter, en dat betekende dat het eerste PR al in de pocket was. De derde was ook weer minder maar de vierde was daarentegen de beste van de avond. 23.42 meter, ruim 4 meter verder dan vorige week!

Het volgende onderdeel volgde al snel daarna. De kogel. Vorige keer gooide ik 8.22 meter en daar wilde ik natuurlijk graag voorbij. De eerste keer stoten bracht me niet verder dan 7.91 meter en de drie volgende zater allemaal zo rond de 8 meter waarvan de beste 8.08 meter was. Mede door het verkeerd afstellen van de bok en het missen van wat onderdelen zat er vanavond ook niet veel meer in. Maargoed, van alles leren we.

Na de kogel kwamen de juryleden om te kijken of ik al klaar was voor de discus. Na wat kleine aanpassingen in de bok door Cindy Nordt en wat instructies van Ilse Leeflang, was ik klaar voor mijn zes pogingen. De jury vroeg of ik alle afstanden gemeten wilde hebben maar dat vond ik niet nodig, zolang ik mijn twee beste worpen maar wist. Uiteindelijk bleek dat maar één worp de moeite waard was en dat was de derde. 22.08 meter, een mooie afstand voor een eerste keer in deze omstandigheden maar ik weet dat het beter kan.

Uiteindelijk hebben we dus een goede avond gehad ondanks het missen van wat onderdelen voor de bok en het zoeken naar de juiste afstellingen. Ik kijk nu al uit naar 25 mei in Utrecht!

Jurgen

1 opmerking:

  1. Mooi dat ze speciaal voor jou discus uitzetten! Goed bezig lees ik. Ik ben inmiddels ook geclassificeerd in klasse 31. Ik kan dus kegelwerpen, nu wachten tot mn kegels uit Engeland zijn gearriveerd.

    Groetjes,
    Marielle

    BeantwoordenVerwijderen